Servicemedarbejder til Hjælpemiddeldepot
Er du interesseret i at blive en del af vores team på Hjælpemiddeldepotet?
Stillingen er ledig den 1. august 2025, 37 timer om ugen.
Kunne du tænke dig at:
- Reparere, servicere og vedligeholde kommunens genbrugshjælpemidler.
- Hente og levere hjælpemidler til borgere.
Vi løfter hverdagen i fællesskab og det er opgaverne, der er styrende for dagens planlægning.
Arbejdet i Ballerup Kommunes Hjælpemiddeldepot omfatter lovpligtige ydelser til borgere med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, som har behov for støtte i form af hjælpemidler for, at kunne opretholde et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt.
Hjælpemidlerne bliver bevilget som udlån til borgerne, og har stor genbrugsværdi. Her spiller hjælpemiddeldepotet en stor rolle.
Dine vigtigste opgaver
Servicemedarbejderens opgaver er bl.a. at:
- Hente og bringe hjælpemidler efter behov hos borger, på plejehjem og i andre kommuner.
- Stå for hjemtagelser og kørsler af plejesenge m.m. i arbejdsbil indrettet til dette formål.
- Udføre mindre reparationer af hjælpemidler på depotets værksted.
- Servicere, vejlede og instruere i brugen af hjælpemidler til borger, pårørende og plejepersonale.
- Medvirke til varemodtagelse, udpakning, registrering og placering på lager efter behov.
- Rengøre hjælpemidler efter behov.
- Skifte batterier i elektroniske låse og nødkald.
- Kunne anvende scanner som det primære IT-værktøj.
- Løse ad-hoc opgaver.
Dine kompetencer
- Vores arbejdsopgaver forudsætter, at du har hænderne skruet rigtigt på. Vi forventer, at du er en initiativrig, selvkørende og imødekommende medarbejder.
- Du skal være fleksibel i afveksling og løsning af alle typer opgaver i Hjælpemiddeldepotet.
- Vi tilbyder et job med spændende, alsidige og udfordrende opgaver, hvor du får et stort selvstændigt ansvar i tæt samarbejde med engagerede kolleger.
Vi forestiller os at du:
- Er mødestabil, servicemindet og har gode samarbejdsevner.
- Er struktureret og kan bevare overblikket i en travl hverdag.
- Formår at bidrage positivt til opgaveløsningerne og går proaktivt til arbejdsopgaver.
- Er parat til at løse mange forskellige typer af opgaver og er omstillingsparat.
- Indgår i tæt samarbejde og planlægning af dagens opgaver med din servicemedarbejderkollega.
- Har IT færdigheder på brugerniveau.
- Har kørekort til bil (vores arbejdsbiler må føres med B-kørekort).
- Gerne truckcertifikat (men ikke et krav.
Det får du hos os
- Kompetente, ansvarsfulde og kreative kollegaer.
- Eget hjælpemiddeldepot med dertilhørende vaskehal, værksted og lager.
- Introduktions program med grundig oplæring.
- Mulighed for sparring og vidensdeling i teamet, kurser, deltagelse på messer og lignende.
- Mulighed for udvikling af kompetencer inden for depotets opgaver.
- Fast arbejdstid kl. 7.00-15.00 (14.30 fredag).
- Røgfri arbejdsplads.
Hvem er vi
Hjælpemiddeldepotet er en del af Afgørelser og Hjælpemidler, som organisatorisk hører til i Center for Omsorg og Sundhedsfremme i Ballerup kommune. Vi er en del af kommunens myndighedsområde som sagsbehandler blandt andet hjælpemidler og boligændringer til borgere med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse efter Servicelovens bestemmelser.
Hjælpemiddeldepotet består af én koordinator, tre teknikere og to servicemedarbejdere.
Derudover består Hjælpemiddelteamet af 11 sagsbehandlende terapeuter og leder. Terapeuterne og den øvrige afdeling har kontor på rådhuset. Depotet har, både fagligt og socialt, en tæt kontakt med kollegaer i Afgørelser og Hjælpemidler.
Hjælpemiddeldepotet bidrager desuden til fælles læring i Hjælpemiddelteamet og deltager aktivt i at sikre effektive og ensartede arbejdsgange, så borgere og samarbejdspartnere oplever en imødekommende, fleksibel og god service.
Vil du vide mere
Hvis du vil vide mere om arbejdspladsen og stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Hjælpemiddeldepot Lene Kjærulf på telefon 2522 8160 eller koordinator Kenneth Jernberg på telefon 6138 5498.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1.august 2025.
Ansættelsessamtaler finder den 10. juni 2025.
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer og er en fast stilling.
Ansøgningsfrist: den 20. maj 2025.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi indhenter straffeattest.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.