Stærkt byggefagligt funderet projektleder med god økonomiforståelse søges til Ballerup Kommune

Vi er en kommune i vækst og vi søger derfor en projektleder med stærk faglighed indenfor byggeri til vores byggefaglige projektlederteam. Det er afgørende, at du har erfaring med at styre bygge-/renoveringsprojekter, herunder tid og økonomi, med sikker hånd. Det er et plus, hvis du har erfaring med bæredygtigt byggeri.

Som byggefaglig projektleder får du et selvstændigt og ansvarsfuldt job med god mulighed for faglig og personlig udvikling. Du kommer til at arbejde med større ombygninger og renovering/vedligehold af kommunens bygninger, herunder skoler, børnehuse og kulturinstitutioner. Indimellem kan der også være tale om nybyggeri. 

Vi har stort brugerfokus og vægter samarbejde om opgaverne på tværs i vores center meget højt. Det er derfor vigtigt, at du er imødekommende og fleksibel, og at du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt. 

Dine vigtigste opgaver

  • Projektledelse med ansvar for at styre tid, kvalitet og økonomi på bygge- og renoveringsprojekter i Ballerup Kommune
  • Ansvar for alle faser af byggeprocessen; fra projektdefinition i tæt dialog med interessenterne, udbud af rådgiver- og entrepriseydelser og opfølgning, så projekterne afleveres tilfredsstillende til de kommende brugere
  • Sikre at byggeprojekterne bidrager til opnåelse af Ballerup Kommune ambitiøse klimamål. 

Dine kompetencer

  • Du har en relevant faglig baggrund og er formentlig uddannet ingeniør eller konstruktør
  • Du har erfaring med bygge- og renoveringsprojekter med stærkt fokus på økonomistyring og overholdelse af tidsplaner
  • Du kender udbudsreglerne for offentligt byggeri og har gerne erfaring som bygherre
  • Du trives med at arbejde selvstændigt og har styr på din værktøjskasse som projektleder
  • Du er god til at kommunikere skriftligt og mundtligt
  • Du har et stærkt brugerfokus og er i stand til at oversætte fagligheden til ikke-byggefaglige målgrupper. Du får involveret og orienteret de rette personer til rette tid
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til administrative processer i en kommune og erfaring med rapportering og politisk betjening
  • Vi er ambitiøse på klima/miljø fronten, så vi forventer, at du er hjemme i begreber som fx LCA, frivillig CO2 klasse og Cirkulær Økonomi
  • Du er ansvarsbevidst og har lyst til at være en aktiv kollega, som bidrager til at teamet lykkes med vores samlede projektportefølje
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med Dalux
  • Har du uddannelse eller certificering indenfor bæredygtigt byggeri, brand, statik eller som byggeøkonom er det et plus.

Det får du hos os
Du bliver ansat i team Byggeri, som er en del af Center for Ejendomme. Vi er pt. 14 projektledere med forskellig faglig baggrund. Vi har typisk hver ansvaret for fire til seks byggeprojekter. 

Vi arbejder selvstændigt med vores byggeprojekter og har samtidig et godt fagligt miljø, hvor der altid er en kollega med et godt råd og tid til sparring. Ledelsen er nærværende og aktiv og understøtter faglig udvikling og tværgående samarbejde.

Vi arbejder på Ballerup Rådhus. Vi har tæt samarbejde med andre teams både på rådhuset og med Drift, som holder til på Materielgården. Arbejdet kan tilrettelægges selvstændigt og der er mulighed for at arbejde hjemme, når det passer med opgaverne. Vi ligger tæt på S-togsstation og bus, har gode cykelstier og gratis parkering. I vores fantastiske kantine kan vi købe friskpresset juice og hjemmebagt brød om morgenen, til frokost er der lækre varme og kolde retter, salater, brød og juicer, og du kan købe mad med hjem til aften. Vi har fitness, yoga mv. i kælderen og blandt flere foreninger en kunstforening.

Hvem er vi
Vi er ca. 120 medarbejdere i Center for Ejendomme. Størstedelen er servicefolk, som arbejder tæt på brugerne i bygningerne. Center for Ejendomme har det samlede ansvar for alle Ballerup Kommunes bygninger, ca. 360.000 m2 i alt.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte leder af Byggeri og Vedligehold Inger Pucill på telefon 24 23 39 51.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk og læs om kommunens ambitiøse klimamål her.

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. september 2025 eller tidligere. 

Vi forventer at holde 1. samtaler den 2. og 3. juli og 2. samtaler den 4. juli. 
Forud for 2. samtale vil du vil blive bedt om referencer.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer og er en fast stilling

Ansøgningsfrist: 27. juni 2025

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 01-09-2025
Ugentligt timetal: 37
Stillingstype: Fastansættelse
Kontaktperson:
Inger Kristine Lak Pucill
Telefonnummer: 2423 3951
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478