Børne og ungerådgivere til Styrket Modtagelse i Center for Børne- og Ungerådgivningen

I forbindelse med nye opgaver i vores nye tilbud ”Sammen om psykisk trivsel” og en særlig indsats i en af vores dagtilbudsdistrikter har vi brug for flere dygtige børne- og ungerådgivere. Vi opnormerer i modtagelsen og søger derfor to nye kolleger. Stillingerne er fuldtidsstillinger med start 1. marts 2025.

I Ballerup Kommune er vi optaget af at møde borgere og samarbejdspartnere på en ordentlig og kvalificeret måde. Vi ønsker at komme godt og rettidigt fra start i vores samarbejder og vi søger derfor en kollega, som sammen med os i modtagelsen skal stå for den første kontakt med borgere og samarbejdspartnere.

I modtagelsen er vi lige nu 15 børne- og ungerådgivere. Vi er fire der primært arbejder med vagtopgaver, ni der arbejder forebyggende på skoler og dagtilbud og tilbyder råd og vejledningsforløb og to familie og netværkskonsulenter. De ledige stillinger er som forebyggende børne- og ungerådgiver.

Modtagelsen er organiseret i Børne- og ungeafsnittet i Center for Børne- og ungerådgivning. Børne- og ungeafsnittet består ud over modtagelsen af et familieteam, vores familieplejekonsulenter, en stab, fire faglige konsulenter og en ledergruppe. Vi sidder sammen med PPR, som også er organiseret i Center for Børne- og Ungerådgivning. Vi sidder fysisk på Ballerup Rådhus i storrumskontor. Ballerup Familiehus og Sundhedsplejen er ligeledes forankret i centret.

Dine vigtigste opgaver
Som vores nye kollega skal du være indstillet på at dine opgaver vil spænde bredt og kan variere over tid. Du skal kunne trives med både at være myndighed og indsats. Det betyder at du både behandler underretninger, afholder dialogbaserede underretningsmøder og tilbyder dig som indsats. Samtidig skal du være Børne- og ungeafsnittets repræsentant ude i det konsultative samarbejde med vores skoler og dagtilbud og andre samarbejdspartnere. Dine opgaver er screening af underretninger og henvendelser i nye sager, du skal være sparringspartner på skoler og i dagtilbud, give råd og vejledning til børn, unge og familier og varetage vejledningsforløb – men vi hjælper hinanden på tværs hvis det er nødvendigt.

Dine opgaver vil således kunne bestå af:

  • Mødeleder på dialogbaserede underretningsmøder.
  • Vurdering af underretninger
  • Screeninger af underretninger
  • Samtaler med børn og forældre
  • Konsultativ bistand til skoler og dagtilbud
  • Implementering af arbejdsgange og måder at samarbejde på
  • Oplæg til samarbejdspartnere
  • Tilbyde åben anonym rådgivning
  • Iværksætte råd og vejledningsforløb
  • Selv tage råd og vejledningsforløb
  • Frontmedarbejder i Headspace – 5 timer om ugen.

Dine kompetencer
Det er vigtigt at du har en bred viden og erfaring inden for det børnesociale område. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra myndighedsområdet og at du trives med en høj grad af selvstændighed i din opgaveløsning.  

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du arbejder systematisk og med tæt opfølgning
  • Du har et solidt kendskab til børne- og familieområdet
  • Du kender til ”Signs of Safety”
  • Du ser en stor værdi i at barnet inddrages i egen sag
  • Du kan lide en afvekslende hverdag og trives når der er nok at lave
  • Du ser værdien i at inddrage familiens eget netværk og civilsamfundet
  • Du er holdspiller og ser værdi i samarbejde og tværfaglige løsninger
  • Du inddrager naturligt familien, når der skal findes løsninger
  • Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret
  • Du har et godt humør, er imødekommende og har et positivt menneskesyn
  • Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver.

Det får du hos os

  • En ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet
  • Krav om høj faglighed
  • Kompetenceudvikling 
  • Høj grad af frihed til kreativ opgaveløsning
  • Gode kolleger, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • En introduktionsplan og en mentor
  • Faglig sparring i teamet og med teamleder
  • En travl og spændende hverdag
  • Ekstern supervision.

Hvem er vi
Sammen med familier, samarbejdspartnere, familiernes netværk og civilsamfundet ønsker vi at skabe bæredygtige løsninger for udsatte børn og unge og hjælpe til at sikre at de er en del af fællesskabet i familien, i skolen og i fritiden. 

I Ballerup Kommune tror vi på at en tidlig og tværfaglig indsats kan bidrage til at forebygge at problemer udvikler sig.

Vi arbejder ud fra en fælles børne- og ungepolitik som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. 

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Camilla Maria Vindfeldt på telefon 2069 1377

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. marts 2025

Vi forventer at holde samtaler den 15. januar 2025.

Stillingerne er på 37 timer og er faste stillinger.

Ansøgningsfrist: den 12. januar 2025.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffe- og børneattester.

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 1. marts 2025.
Ugentligt timetal: 37 timer
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Socialrådgivere - socialformidlere, KL
Særlige krav: Børne- og Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Camilla Maria Vindfeldt
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
Telefonnummer: 2069 1377
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478