Ydelsessagsbehandlere til Ydelser

Vores kolleger, har søgt nye udfordringer – derfor er vi på udkig efter to nye kyndige ydelsessagsbehandlere.

Vil du være en del af et team, hvor der er højt til loftet og let til grin? 

Tænker du, at du er det rette match og har solid ydelseserfaring, så læs videre.

Vi er inspirerende, nytænkende, ambitiøse og kan tilbyde et stærkt fagligt miljø med engagerede og hjælpsomme kolleger. 

Vi søger stærke profiler med et indgående kendskab til Aktivloven og Kommunernes Ydelsessystem.

Dine vigtigste opgaver

  • At sikre, at borgerne modtager den rette ydelse til tiden og med den rette faglige begrundelse
  • Behandle ansøgninger og træffe afgørelser om hjælp til forsørgelsesydelser som kontanthjælp, uddannelseshjælp, supplement til brøkpension og overgangsydelse
  • Ansøgninger om særlig støtte (LAS § 34)
  • Enkeltydelser med udgangspunkt i gældende lovgivning (LAS §§81 – 85)
  • Løbende sagsbehandling af opgaver i KY herunder ad-hoc opgaver.

Dine kompetencer

  • Du har relevant uddannelse og erfaring inden for ydelsesområdet, evt. fra en lignende stilling
  • Du arbejder systematisk, er nysgerrig, bevarer overblikket og ser tværgående sammenhænge
  • Du vil tage aktiv del i den løbende udvikling
  • Du er professionel og respektfuld i kontakten til borgerne
  • Du har erfaring med at bruge og navigere i de kommunale it-systemer. Her arbejder vi primært i KY, Fasit, Sapa og Sbsys
  • Du har gå-på-mod, er opsøgende, proaktiv og udadvendt
  • Du er en udpræget holdspiller med gode samarbejdsevner, som kommer i spil i teamet og i relationen til vores mange samarbejdspartnere
  • Du har fokus på din kommunikation både mundtligt og skriftligt til borgerne og forstår at se nuancerne i, at der er forskellige forudsætninger hos borgerne
  • Du har let til smil, også når hverdagen er travl, og der opstår en vanskelige situationer, som gør at overblikket skal bevares.

En stor del af jobbet indebærer også, at du dagligt skal vejlede borgere om muligheder og begrænsninger ud fra en helhedsorienteret, socialfaglig tilgang. Vi lægger vægt på, at borgerne oplever kvalitet og høj faglighed i deres møde med os samtidigt med, at vi lægger vægt på, at borgerne føler sig hørt.

Det er med stolthed, vi er med til at sikre, at den rigtige ydelse udbetales til den rigtige borger på det rigtige tidspunkt og, at borgerne modtager den korrekte vejledning.   

Det får du hos os

  • Mulighed for at præge din egen såvel som områdets udvikling
  • Mulighed for hjemmearbejde efter aftale
  • Fleksibel arbejdstid
  • Tilpasset oplæring
  • Spændende og udfordrende fuldtidsstillinger med alsidige opgaver
  • Stærkt fagligt miljø med daglig sparring i en uhøjtidelig tone
  • Tæt samarbejde med dine kolleger
  • Tværgående samarbejde med fokus på sammenhængende borgerforløb
  • Fantastisk kantine
  • Åbent kontorlandskab.

Hvem er vi
Vi er et Ydelsesteam med 13 engagerede kolleger. Ydelser består ud over Ydelsesteamet, af et Sygedagpengeteam og et Pensionsteam, som gør at vi tilsammen er 21 dedikerede medarbejdere.

Vi er organisatorisk placeret i afsnit for Borgerservice, Ydelser og Forebyggelse, som er en del af Center for Social og Arbejdsmarked i Ballerup Kommune. Vi har direkte reference til teamleder Michelle Jeppesen.

Vil du vide mere
Du kn få mere at vide om stillingen ved at kontakte fagkonsulent Sanne Clausen på telefon 2173 2854 eller teamleder Michelle Jeppesen på telefon 3052 8375.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. marts 2025 eller snarest muligt.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 17. januar 2025.

Stillingerne er på 37 timer og er faste stillinger.

Ansøgningsfrist: 12. januar 2025

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffeattest.

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 1. marts 2025 eller snarest muligt.
Ugentligt timetal: 37 timer
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Kontor- og it-personale
Særlige krav: Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Sanne Clausen
Telefonnummer: 2173 2854
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478