Stabschef til center for skoler, institutioner og kultur

Er du vores nye stabschef til Center for Skoler, Institutioner og Kultur?

Dine vigtigste opgaver
Vi søger en stabschef der sammen med sine 11 medarbejdere har lyst til, at varetage en række forskelligartede opgaver, herunder

  • At have overblikket over centrets samlede økonomi og være linket til Center for Økonomi 
  • Kapacitet på skoler og i daginstitutioner og samarbejde med Center for Ejendomme
  • Forberedelse og udarbejdelse af sager til de politiske udvalg
  • Pladsanvisning
  • Budgetopfølgning, budgetspørgsmål m.m.
  • Diverse administrative opgaver herunder styrelsesvedtægten, større analyser, m.m.
  • Centrale lønforhandlinger med de faglige organisationer – herunder arbejdstidsaftaler.
  • Supporterende ansvar for visitation til specialundervisning

Du refererer til centerchefen og vil i det daglige være en del af centerledelsen, der ud over stabschefen består af centerchefen og de to chefer for ”Pædagogik og Læring” og ”Kultur og Fritid”.

Dine kompetencer
Din baggrund har givet dig flair for den økonomiske og administrative del af ledelsesjobbet og du forstår at lave kvalitet i sagsbehandlingen og være løsningsorienteret omkring budgettet.

Du har erfaring med og faglig indsigt inden for de områder, staben varetager. Du har stærke kompetencer inden for økonomistyring og solid ledelseserfaring. Du er en dygtig personaleleder for de 11 medarbejdere og motiveres af både drifts- og udviklingsopgaver. 

Du er god til at skabe følgeskab, også om forandringstiltag, og du motiveres af bredde i opgaverne og ledelse af forskellige medarbejderprofiler. Du vil noget med dit lederskab, og du forstår at navigere og lykkes i en politisk styret organisation.

Vi forestiller os at du er:

  • Stærk analytisk
  • Har en anerkendende tilgang til ledelse
  • Er lyttende og inddragende
  • Empatisk og hensigtsmæssig i dit samspil med omgivelserne.

Kvalifikationer – Faglig profil:

  • Du har erfaring med ledelse - administrativ ledelse, gerne fra det kommunale
  • Du har en relevant økonomisk og administrativ uddannelsesmæssig baggrund
  • Du kan arbejde med prognoser i et udviklingsperspektiv
  • Du har erfaring med kvalitetssikring og udvikling af administration centralt og decentralt
  • Du har overblik, evner at tænke langsigtet, har erfaring med procesplanlægning og administrativt tæft
  • Du er god til selv at politiske sagsfremstillinger og til at kvalitetssikre andres
  • Du har erfaring med økonomiopfølgning og kan udarbejde styringsredskaber.

Det får du hos os 
Vi tilbyder en lederstilling med mange interessante opgaver og udfordringer og en perlerække af engagerede medspillere, der står klar til at hjælpe og bistå med opgaveløsningen

Hvem er vi
Center for Skoler, Institutioner og kultur er med til, at sikre sammenhæng på hele 0-25 års området gennem varetagelse af ansvaret for drift og udvikling af daginstitutioner, dagpleje, skoler samt klubber i Ballerup Kommune. Centret rummer ligeledes kultur- og fritidsområdet, som har ansvaret for drift og udvikling af vores kulturinstitutioner, idrætsfaciliteter og samarbejdet med foreninger og frivillige i kommunen. 

Centret består af tre afsnit: ”Staben”, ”Pædagogik og Læring” samt ”Kultur og Fritid”. 

Centerets opgaver berører et bredt felt af modtagere og samarbejdspartnere og består af bl.a. af ledelse af det decentrale ledelsesniveau og rådgivning, vejledning og konsultativ bistand til primært ledere. Vi servicerer det politiske niveau og laver kapacitets- og ressourcestyring.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Lotte Aabye på telefon 4175 1004 eller Per Kensø på telefon 2370 6330.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. marts 2025.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 13. januar og 2. samtaler den 20. januar 2025. 

Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling.

Ansøgningsfrist: den 6. januar 2025.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 1. marts 2025
Ugentligt timetal: 37 timer
Stillingstype: Fastansættelse
Kontaktperson:
Lotte Aabye
Telefonnummer: 4175 1004
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478