Medarbejder til Forebyggelse og Kriminalitet

Ønsker du et spændende job inden for det kriminalitetsforebyggende område, hvor du i samarbejde med dine engagerede og fagligt dygtige kolleger er med til at sætte retningen for den kriminalitetsforebyggende indsats. Så er det dig vi mangler som jobformidler i Team Forebyggelse og Kriminalitet i Ballerup Kommune.

Vi søger nemlig en medarbejder til arbejdet med bande- og rockermedlemmer, borgere med tung kriminalitetsidentitet, borgere med truende adfærd og borgere der selv er truet samt Exit, God Løsladelse og Antiradikalisering. Vi søger en medarbejder der kan arbejde med kriminalitetsforebyggende og resocialiserende indsatser for borgere over 18 år. 

På baggrund af beskæftigelseslovgivning og tværfagligt samarbejde med interne og eksterne partnere sikrer Forebyggelse og Kriminalitet, at borgere, der ønsker en resocialiserende indsats med fokus på arbejde og uddannelse som endemål tilbydes meningsfulde forløb. 

Sammen med resten af teamet bliver din opgave at sikre, at endnu flere borgere får en plads på arbejdsmarkedet. Indsatsen tager udgangspunkt i borgerens egne ressourcer, ønsker og interesser, sammenholdt med mulighederne på det lokale arbejdsmarked.

Du skal have mod på at udvide myndighedsopgaven, med de indsatser opgaven kalder på.  Du skal derfor være klar på både at opsøge, iværksætte og følge op på virksomhedsrettede indsatser, samt lave socialt arbejde, når opgaven kalder på det. 

Dine vigtigste opgaver                                                                                             

  • Hjælpe borgerne i deres jobsøgning og motivere dem til at tage ejerskab i processen
  • Kontakte virksomheder for etablering af småjobs og virksomhedspraktikker
  • Holde hyppige og jobrettede samtaler med borgerne
  • Følge op og beskrive borgernes ansættelser i småjobs, løntilskud eller virksomhedspraktikker
  • Arbejde koordinerende og tværfagligt med de med borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation – og for at inddrage relevante samarbejdspartnere fx misbrugscenter, socialområdet m.fl.

Dine kompetencer                                                                                                    

  • Du er af den overbevisning, at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet 
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring i at få borgere i en udsat position, ind på arbejdsmarkedet
  • Du har en ro i dig når borgere kan blive frustreret over deres situation
  • Du er måske uddannet i vredeshåndtering
  • Du har relevant erfaring inden for beskæftigelsesområdet
  • Du har kendskab til arbejdsmarkedet og beskæftigelseslovgivningen
  • Du formår at se sammenhænge og italesætte borgerens ressourcer samt virksomhedernes behov
  • Du har evnen til at organisere, strukturere og planlægge opgaverne systematisk
  • Du prioriterer et højt niveau af dokumentation og datadisciplin
  • Du har gode relationelle og tillidsskabende kompetencer
  • Du arbejder i høj grad tværfagligt og tværsektorielt
  • Du har erfaring med at anvende fagsystemerne på beskæftigelsesområdet. Vi arbejder med FASIT, VITAS og SBSYS
  • Du har kørekort.

Det får du hos os                                                                                                 

  • Et spændende og udfordrende job
  • Engagerede og dygtige kolleger 
  • En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet
  • En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
  • Løbende systematisk sagsgennemgang med teamleder eller fagkonsulent
  • En arbejdstid på 37 timer ugentlig med flekstidsordning.

Hvem er vi
Du bliver en del af Center for Arbejdsmarked, hvor du refererer til teamleder for den kriminalitetsforebyggende indsats. Afsnittet dækker bl.a. Borgerservice, Ydelser, Pension, Sygedagpenge og CPR og Kontrol. Afsnittet består af én afsnitsleder, tre teamledere, en jurist, to fagkonsulenter og ca. 70 medarbejdere.

Vi er en afdeling med høj faglighed og fokus på fortsat udvikling af vores kerneopgave. Vi trives med en travl hverdag. Vi lægger vægt på at sikre et arbejdsmiljø, hvor vi udvikler os fagligt og personligt i samspil med hinanden. 

Vi arbejder i storrumskontor med aktivitetsbaseret indretning og clean desk princip. 

Du bliver en del af et engageret og ambitiøst center, hvor du kan forvente kollegial og ledelsesmæssig sparring og støtte. Stillingen lægger op til, at du er god til at arbejde på tværs og udvikler indsatser og tilbud til gavn for fælles borgere og virksomheder. 

I Ballerup kommune arbejder vi målrettet efter at indfri ambitionerne i Vision 2029, vores fælles beskæftigelsesstrategi og den netop vedtagne Erhvervs- og vækstpolitik.

Teamet består af myndighedsrådgivere for den kriminalitetsforebyggende og resocialiserende indsats for borgere over 18 år. På baggrund af beskæftigelseslovgivning og tværfagligt samarbejde med interne og eksterne partnere, tilbydes borgere, der ønsker en resocialiserende indsats med fokus på arbejde og uddannelse som endemål, meningsfulde forløb. Derudover sikres at retten til hjælp følges af pligten til at yde. 

Samt SSP, som er en netværksarbejdsmetode, hvor man løser opgaver lokalt og

samarbejder med de unge, deres forældre og lokale og centrale aktører om tiltag, der kan forebygge og i mange tilfælde bryde børn og unges risikoadfærd i skolen, fritidslivet og i lokalområderne. SSP består af tre SSP-konsulenter.

Sidst men ikke mindst består teamet også af to kriminalitetsforbyggende myndighedsrådgivere til unge u.18 år, som arbejder målrettet efter serviceloven med at understøtte de unge, som er i eller på kanten af en kriminel løbebane. Alt foregår i en tæt dialog med de unge og deres familier og der tages udgangspunkt i deres ønsker og behov, så der i fællesskab skabes de bedste forudsætninger for at den unge udvikler sig positivt. 

Vil du vide mere                                                                                                   
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Linda Liebst Nielsen på telefon 2360 2358 eller afsnitsleder Maria Mankov på telefon 2399 3543.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. juli 2024.

Vi forventer at holde samtaler 17. maj 2024.

Ansøgningsfrist: 3. maj 2024

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper      om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 1. juli 2024.
Ugentligt timetal: 37 timer
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Kontor- og it-personale
Særlige krav: Børne- og Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Linda Liebst Nielsen
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
Telefonnummer: 2358 2360
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478