Arbejdsmiljøkonsulent til Organisationsudvikling og Arbejdsmiljø

Vil du arbejde i et team, hvor du har stor indflydelse på dine opgaver, og hvor du er med til at udvikle og understøtte både det strategiske og det operationelle arbejdsmiljøarbejde? 

I Ballerup kommune vil vi meget mere på den organisatoriske arbejdsmiljø-dagsorden. Derfor udvider vi og søger nye arbejdsmiljøkonsulenter til vores team for Organisationsudvikling og Arbejdsmiljø. Det lykkedes desværre kun at finde den ene i første runde – nu søger vi dig som den anden.

Du får 37 gode kolleger i afsnittet for HR og Organisationsudvikling, som har forskellige uddannelsesbaggrunde, kompetencer og opgaver. Det giver et dynamisk miljø og et helhedsblik på vores opgaver, som bidrager til de gode løsninger for organisationen – og i sidste ende for vores borgere i Ballerup Kommune. Dine nærmeste kolleger bliver i team Organisationsudvikling og Arbejdsmiljø, som arbejder med arbejdsmiljø, ledelses- og organisationsudvikling, MED-samarbejdet, kompetenceudvikling samt rekruttering og onboarding. 

Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og du får din daglige gang på Ballerup Rådhus og ude i organisationen.

Dine vigtigste opgaver
Teamets opgaver centrerer sig om kommunens vigtige strategi for Fastholdelse, Uddannelse, og Rekruttering (FUR), og stillingen rummer en bred opgavesammensætning inden for arbejdsmiljøområdet. 

Dine primære opgaver bliver vigtige udviklings- og driftsopgaver på arbejdsmiljøområdet i tæt samarbejde med dine kolleger i teamet og på tværs af afsnittet. Du får opgaver både med fagligt ansvar som tovholder og som bidragsyder på andre opgaver. 

Vi forestiller os, at stillingen kan se ud med primære opgaver som nedenfor:

  • Ansvar for driften på arbejdsskadeområdet (arbejdsulykker) i samarbejde med Insubiz, Sedgwick og AES samt ansvar for at udvikle og arbejde med forebyggelsesindsatser i samarbejde med arbejdsmiljøorganisationen
  • Supportere ledere og arbejdspladser ved besøg fra Arbejdstilsynet, herunder orientere sig i ny lovgivning og vejledninger 
  • Ansvar for den årlige arbejdsmiljørapport til organisationen
  • Deltage i planlægning og gennemførelse af arbejdspladsvurdering (APV) og social kapital måling (næste gang efterår 2025) samt i de opfølgende handleplansdialoger med ledelser og arbejdsmiljøorganisation
  • Rådgive og sparre med ledere og arbejdsmiljøorganisation i både det fysiske og psykiske arbejdsmiljøarbejde, herunder faciliterer dialoger på arbejdspladser fx i samarbejdsudfordringer, konflikter, trivselsudfordringer, forandringsprocesser m.m.
  • Deltage i udvikling og implementering af en ny sygefraværsindsats 
  • Deltage i tværfaglige opgaver i teamet, fx delindsatser i FUR strategien, planlægning af kommunens ledelsesuge 44, supplerende arbejdsmiljøuddannelse m.m.

Dine kompetencer
Ingen kan alt – men vi håber blandt dine kompetencer at finde, at du:

  • Har erfaring med og er sikker i driften af arbejdsskadeområdet, og du evt. også har arbejdet med forebyggelsesindsatser på området 
  • Interesserer dig for data og har erfaring med at opstille og analysere arbejdsmiljødata
  • Måske har arbejdet med det strategiske arbejdsmiljøarbejde, fx som en del af ledelsesudvikling, onboarding, supplerende arbejdsmiljøuddannelse eller sygefraværsindsats 
  • Måske har undervisningserfaring, gerne af ledere og arbejdsmiljøorganisation
  • Har erfaring med både det psykiske og det fysiske arbejdsmiljøarbejde, måske som konsulent i en kommune eller region
  • Har erfaring med rådgivning af ledere og som facilitator i arbejdsmiljødialoger med organisationen 
  • Arbejder helhedsorienteret og har blik for at koordinere og tænke opgaver sammen
  • Bringer din viden om arbejdsmiljø i spil, og du tager naturligt ansvar for at planlægge, prioritere og følge op på dine opgaver i tæt samspil med din leder og dine kolleger.

Det får du hos os 
Vi tilbyder dig en arbejdsplads med blandt andet:

  • Stor fleksibilitet, gode rammer for egen planlægning og opgaveløsning 
  • En grundig introduktion og onboarding, hvor du får tilknyttet både social buddy og faglig mentor 
  • En bred stilling i en uformel organisation med stor mulighed for at sætte dit præg på opgaveløsningerne 
  • Et tæt samarbejde med erfarne kolleger, hvor vi er gode til at hjælpe og sparre med hinanden
  • En bred kontaktflade med hele organisationen samt eksterne samarbejdspartnere.

Hvem er vi
I HR og Organisationsudvikling er vi knap 40 medarbejdere organiseret i forskellige teams. Du og 10 andre kolleger udgør sammen team Organisationsudvikling og Arbejdsmiljø og refererer til HR-chef Kim Fischer Nørbjerg.

Du bliver en del af et ambitiøst afsnit, som vægter faglighed og arbejdsfællesskab højt. Vi er nysgerrige på hinanden og vores forskellige arbejdsfelter, og vi sætter en ære i at skabe de bedste forudsætninger, for at ledere og medarbejdere kan lykkes med deres kerneopgaver.

Vi arbejder med hele HR-paletten, dvs. alt inden for HR, rekruttering og onboarding, personalejura, løn og ansættelse, ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø og MED- samarbejde.

Center for Politik og Organisation er i alt ca. 90 medarbejdere og består af fire afsnit: Digitalisering, Politisk Sekretariat, Stadsarkivet samt HR og Organisationsudvikling. 

Centerets kerneopgave er at skabe værdi for vores borgere og virksomheder ved at understøtte vores organisation og politikere. For at lykkes med det skal vi både understøtte organisationen, udvikle nye løsninger og bidrage til at sætte retningen for organisationen. 

Fire principper fra ledelsesgrundlaget er afsættet for løsningen af centrets kerneopgave:

  • Vores stabile drift er fundamentet
  • Vi skaber bedre effekter
  • Vi udvikler velfærden sammen med andre
  • Vores organisation er robust. 

Vi lægger stor vægt på det gode arbejdsmiljø og høj grad af fleksibilitet. Som ansat i vores center vil du opleve at der er gode udviklingsmuligheder, frihed til at planlægge og tilrettelægge arbejdet og mulighed for at arbejde hjemmefra, når det er foreneligt med kerneopgaven. 

Ballerup Kommune – en kommune med en vision
Ballerup Kommune har et godt ry, en sund økonomi og et stærkt fokus på det gode samarbejde med borgere, brugere og virksomheder. Vi er en aktiv deltager i udviklingen af hovedstadsregionen og en kommune med blus på kedlerne med et deraf følgende ambitiøst anlægsbudget. 

Vi er en kommune i vækst – der bliver 20% flere borgere i kommunen de næste 10 år. 

Du kommer til en kommune med tydelige visioner. Kommunalbestyrelsens Vision 2029 sætter fokus på retten til at bidrage og til at være en del af fællesskabet, på samarbejdet med borgere og virksomheder i øjenhøjde og på Ballerup Kommune som et godt sted at leve, bo og arbejde i alle livets faser. Du skal med udgangspunkt i Vision 2029 have lyst til at inddrage borgere, brugere og virksomheder i løsningen af opgaver, og du skal opfatte dette som en del af kerneopgaven. Endelig kommer du til en kommune, som har store ambitioner på klimaområdet, som i høj grad vil smitte af på dagligdagen i hele organisationen.

Vi har en god og tillidsfuld relation mellem politikere og administration.

Vi har en lækker kantine, personaleforening, fitnessrum og desuden en del forskellige medarbejdertilbud. 

På Ballerup Rådhus sidder alle i storrumskontorer, der er free seating, og der er en udpræget samarbejdskultur på tværs af centre, ledelser og medarbejdere. 

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide ved at kontakte udviklingskonsulent Erik Sassersen Møller på telefon 2516 9431 eller HR-chef Kim Fischer Nørbjerg på telefon 6138 8806. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn

Ansættelsesdatoen er 1. juli 2025 eller efter aftale snarest muligt. 

Planlagt sommerferie respekteres naturligvis.

Vi forventer at holde 

  • Første samtalerunde mandag 5. maj efter 12:30.
  • Anden samtalerunde onsdag 14. maj fra kl. 16:00.

Der vil være en mindre case i forbindelse med 2. samtalerunde.

Stillingen er som udgangspunktet på 37 timer og er en fast stilling. 

Ansøgningsfrist: 29. april 2025.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 01-07-2025
Ugentligt timetal: 37
Stillingstype: Fastansættelse
Kontaktperson:
Kim Fischer Nørbjerg
Telefonnummer: 6138 8806
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478