Aktivitetsmedarbejder til Plejehjemmet Egely

Kunne du tænke dig at bidrage til vores beboeres livskvalitet, gennem meningsfulde aktiviteter med fokus på deres individuelle behov? Så har vi et job, der er noget for dig.

Plejehjemmet Egely søger en omsorgsfuld og kreativ aktivitetsmedarbejder. 

Sammen med dine kolleger skal du skabe en dag med aktiviteter, som tager udgangspunkt i beboernes ønsker og behov. 

For at sikre, at de føler sig trygge, vil opgaven være at tilbyde aktiviteter, som er genkendelige og skaber en hjemlig atmosfære, men som også opleves meningsfuld og inspirerende. Derfor indgår du både i at arrangere udflugter ud af huset, ligesom du dagligt skaber rammerne for fx det gode måltid, fysisk aktivitet, avislæsning, malerværksted eller andet.  

Stillingens timetal vil udgøre 15 timer pr uge. Såfremt du ønsker en ansættelse med et højere timetal kan aktivitets-timerne suppleres med en ansættelse som omsorgsmedarbejder på vores plejehjem. 

Dine vigtigste opgaver 
Som aktivitetsmedarbejder kommer du tæt på beboerne. Din indlevelse, din faglighed og din opmærksomhed på deres situation er afgørende for, at vi kan give dem en god livskvalitet og aktiviteter i en stabil og tryg hverdag. 

Dine vigtigste arbejdsopgaver vil derfor være:

  • Hverdagsaktiviteter med plejehjemmets beboere.
  • Planlægge og udføre aktiviteter både på plejehjemmet og på tur i vores bus.
  • Sætter ære i at være den, der kan betjene og servicere de henvendelser, der er med eller omkring beboerne og deres pårørende. 
  • At du er nærværende og til stede hos beboerne og har lyst til at bidrage, sammen med resten at personalegruppen, til at hjælpe beboerne til at skabe deres hjem. 

Dine kompetencer  
Vi har en bus som vi deler med plejehjemmet Kirstinehaven, så det er vigtigt at du har gyldigt kørekort og har enten erfaring med, eller mod på, at køre vores 12 personers bus.  

Mange af vores beboere nyder musik og at synge sammen. Så hvis du har glæde ved og evner for sang og musik, så fortæl os om det i din ansøgning. 

Derudover er det vigtigt at du:

  • Er serviceminded, omstillingsparat og positiv i din tilgang til det daglige arbejde.
  • Kendskab til it, gerne Nexus. 
  • Erfaring fra ældreområdet.
  • Evner at strukturere arbejdsdagen, samt tilrettelægge dagens arbejde efter, hvad der er brug for lige netop denne dag. 

Det får du hos os    
Du får en alsidig og spændende hverdag med mange muligheder for personlig og faglig udvikling i et uformelt miljø med engagerede kolleger som gerne deltager og bidrager til de planlagte aktiviteter. Vi arbejder ud fra kerneopgavens perspektiv, hvor vores udgangspunkt er borgeren og det liv der ønskes. Til at komme i mål er det vigtigt, at alle bidrager for, at vi kan lykkes med opgaven.  

Derudover får du:     

  • Stor indflydelse på dit eget arbejde, både i forhold til arbejdstid og opgaver.
  • Kolleger med stor lyst til samarbejde og opbakning.
  • Mulighed for videreudvikling og uddannelse.

Hvem er vi 
Vi er to plejehjem som samarbejder og hvor personalet arbejder på tværs. Du vil derfor have et samarbejde med aktivitetsmedarbejderen på Kirstinehaven.  

På Egely har vi 14 plejehjemsboliger og 18 ældreboliger og plejehjemmet Kirstinehaven har 39 plejehjemsboliger. Afstanden mellem de to plejehjem er 3,6 km i bil og 2,8 km gåtur.  

Vi synes, at Egely er et helt unikt sted. Byens mindste plejehjem, hvor der er hyggeligt at være og hvor vi har en stor vilje til at hjælpe hinanden både blandt beboerne og i personalegruppen. 

Vi rummer plejeboliger og ældreboliger der giver os mulighed for flere perspektiver på alderdom plejen og det liv, der leves her. 

Vil du vide mere  
Syntes du, at stillingen lyder interessant og har du lyst til at vide mere, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Eva Geyer på telefon 2036 1848.  

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk 

Ansættelsesproces og løn 
Ansættelsesdatoen er den 1. juli 2025 eller hurtigst muligt. 

Vi holder samtaler i takt med, at vi modtager ansøgningerne. 

Stillingen er som udgangspunkt på 15-37 timer og er en fast stilling. 

Ansøgningsfrist: den 18. maj 2025.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. 

Vi indhenter straffeattest.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os. 

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis. 

Vi glæder os til at møde dig. 

 

 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 01-07-2025
Ugentligt timetal: 15-37
Stillingskategori: Ældre
Stillingstype: Fastansættelse
Særlige krav: Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Eva Dyhrberg Geyer
Telefonnummer: 2036 1848
Lokation: Egebjerg Bygade, 34, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478