Vandløbs- og klimatilpasningskollega

Er du klar til at tage ansvar for vandløb, klimatilpasningsprojekter og Lokal Grøn Trepart i Ballerup Kommune? 

Ballerup Kommune står midt i en ambitiøs indsats for klimatilpasning, vandløb og grøn omstilling. Vi søger dig, der vil være med til at skabe konkrete resultater og gøre en forskel. Hos os bliver du en del af et fagligt stærkt og engageret team, hvor der er plads til både høje grin og god kollegial sparring.

Kommunen ligger placeret i toppen af to store vandløbssystemer: Værebro Å, som løber mod Roskilde Fjord, og Harrestrup Å, som munder ud i Køge Bugt. Begge systemer er hydraulisk belastede, og det stiller store krav til planlægning og afledning, især i forbindelse med nye byområder og fortætning. Derfor deltager vi aktivt i tværkommunale samarbejder for at sikre mod oversvømmelser og udvikle bæredygtige løsninger langs å-systemerne.

Dine vigtigste opgaver

  • Projektering, myndighedsbehandling og projektledelse i forbindelse med vandplansprojekter.
  • Tværkommunalt samarbejde og implementering af Lokal Grøn Trepart.
  • Samarbejdsprojekter omkring Værebro Å.

Du vil også i samarbejde med din vandløbskollega varetage myndighedsarbejde efter vandløbsloven, administration af vandløbsvedligeholdelse og borgerhenvendelser. 

Det kræver overblik, planlægning, gode idéer og et stærkt samarbejde. Vi glæder os til at få dig med på holdet.

Dine kompetencer
Vi søger en kollega, der er engageret, samarbejdsorienteret og motiveret af at lykkes med opgaverne. 

  • Du har en struktureret tilgang til dit arbejde og kan bevare overblikket, selv når tempoet er højt. 
  • Du er venlig og imødekommende, og du bidrager aktivt og konstruktivt til det faglige fællesskab. 
  • Du kan planlægge, strukturere og prioritere dine opgaver, og du har evnen til at finde gode løsninger på komplekse problemstillinger. 
  • Du kan arbejde selvstændigt, men værdsætter også sparring og samarbejde i gruppen.

Vi lægger stor vægt på, at du har erfaring med sagsbehandling inden for vandløbsloven og forventer at du har en vandløbsfaglig baggrund, det kan f.eks. være biolog, naturgeograf, naturforvalter, skov- og landskabsingeniør, urban landskabsingeniør, professionsbachelor i natur og miljø eller lignede.

Du har erfaring med eller interesse for:

  • Projektledelse indenfor vandløb, natur- og miljøområdet.
  • Administration og sagsbehandling efter vandløbsloven.
  • Myndighedserfaring fra en politisk ledet organisation.
  • Du har viden om miljøkonsekvensvurderinger.
  • Grøn Trepart
  • Tværfagligt samarbejde internt i kommunen og samarbejde med nabokommunerne.
  • Behandling af borgerhenvendelser.
  • Kan kommunikere både skriftligt og mundtligt på dansk.

Det får du hos os 

  • Vandløbsteamet består af to vandløbsmedarbejdere der samarbejder om opgaverne. Derudover er der tæt samarbejde med naturteamet og spildevandsteamet. 
  • Da de fleste offentlige vandløb i Ballerup kommune er grænsevandløb vil du også have et tæt samarbejde med vandløbsmedarbejderne i nabokommunerne.

Hvem er vi
Du vil blive ansat i Vandløbsteamet som er en del af Natur-, Klima- og Miljøteamet, som består af 20 kolleger. Vi arbejder med opgaver lige fra natur- og miljømyndighedsopgaver til borgerinddragelse og klimaprojekter. 

Vi har et uformelt og livligt arbejdsmiljø, som viser sig ved tværfagligt samarbejde, tillidsfuld ledelse, høje grin, hjælpsomhed og mulighed for udvikling og præge dit eget arbejde. 

Vi sidder på Ballerup Rådhus, tæt på S-togsstation og bus. Du har mulighed for at få et erhvervskort på bruttolønsordning. Vi har også gode cykelstier og gratis parkering.

Vores kantine er fantastisk! Når du møder kan du købe hjemmebagt brød, og til frokost er der alle mulige spændende retter, både med og uden kød, salater, brød og juicer. Hver dag i kantinen er en fryd for mave og sjæl. 

Der er mulighed for hjemmearbejde og fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden i respekt for opgaveløsningen.

Vi har fitness, yoga mv, i kælderen og diverse foreninger, bl.a. kunstforeningen, hvor du kan mødes med dine kolleger i resten af organisationen.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte kollega Ditte Marie May på telefon 5126 8357 eller afsnitsleder Trine Baarstrøm på telefon 4175 0102. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2026.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 8. december 2025. 

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer og er en fast stilling.

Ansøgningsfrist: den 4. december 2025

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 01-02-2026
Ugentligt timetal: 37
Stillingskategori: Administration & Sagsbehandling
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Akademikere
Kontaktperson:
Ditte Marie May
Telefonnummer: 5126 8357
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478