Vi har fået nye spændende opgaver og derfor opnormerer vi i vores vagtfunktion. Vi søger en ny kollega, som har lyst til at være en del af vores Styrkede Modtagelse. Stillingen er en fuldtidsstilling 37 timer om ugen. Vi håber du kan starte 1. oktober 2025 eller snarest muligt.
Vores styrkede modtagelse er organiseret i Børne- og ungeafsnittet i Center for Børne- og ungerådgivning. Børne- og ungeafsnittet består ud over modtagelsen af et familieteam, vores familieplejekonsulenter, en stab, fire faglige konsulenter og en ledergruppe. Vi sidder sammen med PPR, som også er organiseret i Center for Børne- og Ungerådgivning. Vi sidder fysisk på Ballerup Rådhus i storrumskontor. Ballerup Familiehus og Sundhedsplejen er ligeledes forankret i centret, men sidder på andre matrikler.
I modtagelsen er vi lige nu 17 børne- og ungerådgivere. Vi er 11, der arbejder forebyggende på skoler og dagtilbud og tilbyder tidlige indsatser, to familie- og netværkskonsulenter og snart fem der varetager vagtfunktionen.
Dine vigtigste opgaver
I Ballerup Kommune er vi optaget af at møde vores børn, unge, deres familie og samarbejdspartnere på en ordentlig og kvalificeret måde. Vi ønsker at komme godt og rettidigt fra start i vores samarbejder og vi søger derfor en kollega, som sammen med os i modtagelsen skal stå for den første kontakt med vores børn, unge, deres familier og samarbejdspartnere.
Som vores nye kollega skal du være indstillet på at dine opgaver vil spænde bredt og kan variere over tid. Du skal kunne trives i en travl hverdag med forskellige opgaver. Dine primære opgaver er at 24-timers vurdere underretninger, foretage screeninger, afholde fremskudte børnesamtaler ved underretninger der handler om mistanke om vold og overgreb og handle på akut opståede situationer, i nye sager eller i sager hvor rådgiver ikke har mulighed for at handle.
Som noget nyt skal vi skal vi være med i Ballerup Kommunes let tilgængelige behandlingstilbud ”Sammen om psykisk trivsel”. Vagtteamet skal være med til at afholde for-samtaler og henvise til de rette behandlingstilbud. ”Sammen om psykisk trivsel” er et tværfagligt tilbud, hvor du vil møde kollegaer fra PPR, Sundhedsplejen og vores Familiehus.
Dine opgaver vil således kunne bestå af
Dine kompetencer
Det er vigtigt at du har en bred viden og erfaring inden for det børnesociale område. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra myndighedsområdet og at du trives med en høj grad af selvstændighed i din opgaveløsning.
Det får du hos os
Hvem er vi
Sammen med børnene, de unge og deres familier, samarbejdspartnere, netværk og civilsamfundet ønsker vi, at skabe bæredygtige løsninger for udsatte børn og unge. Vi vil hjælpe til at sikre, at vores børn og unge har en oplevelse af, at der er tryghedsskabende voksne i deres liv, så de har mulighed for at indgå i fællesskabet i deres familie, i skolen og i fritiden. Vi tror på, at de rigtige løsninger for vores børn og unge gør, at de sikkert og hurtigt kan komme tilbage til deres hverdag.
Vi arbejder ud fra en fælles børne- og ungepolitik som er udviklet sammen med Center for Dagtilbud, Skoler og Klub.
Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Camilla Maria Vindfeldt på telefon 2069 1377.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. oktober 2025 eller snarest muligt.
Vi forventer at holde samtaler den 26. august 2025.
Stillingen er som udgangspunktet på 37 timer og er en fast stilling.
Ansøgningsfrist: den 21. august 2025.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi indhenter straffe- og børneattest.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.