Teamleder til Helhedsafsnittet, Socialpædagogisk Voksenindsats – Team mindre indgribende

Vil du have et spændende job, hvor du skal være med til at samtænke social- og beskæftigelsesindsatsen i en kommune med et godt ry, en god økonomi og med tydelige visioner?
Har du god energi på, at få dit team til at opfylde visionen om, at alle borgere skal være en del af fællesskabet?

Så er det nu, du har mulighed for at blive en af de fire teamledere i Helhedsafsnittet.

Ballerup Kommune har for et år siden gennemført en organisationsændring med etablering af et nyt center, hvor hele voksensocialområdet og arbejdsmarkedsområdet er samlet i ét center. Det nye center bærer navnet Center for Social og Arbejdsmarked (C-SA).
 
I C-SA er der et skærpet ledelsesmæssigt og fagligt fokus på, hvordan social- og arbejdsmarkedsindsatser bruges i sammenhæng og tilrettelægges med udgangspunkt i den enkelte borgers ressourcer og behov, så flere borgere får mulighed for at deltage i fællesskaber og bidrage på deres niveau. Det nye center fremstår således ikke som et center med to søjler, men som et sammenhængende center, hvis opgaver samlet set samtænkes på nye måder.

Som teamleder i Helhedsafsnittet refererer du til afsnitsleder Anne Lund Bækkegård og bliver en del af et nyt lederteam, hvor vi er fem ledere.

 I forbindelse med, at vi har vokseværk i den socialpædagogiske indsats, deler vi indsatsen i to teams, der skal have hver sin leder. ”Team mindre indgribende” mangler en leder, der kan se sig selv have ansvar for den daglige drift af Den Sociale Indgang, som bl.a. er en tværfaglig fremskudt indsats. Derudover ansvar for § 82 a og b opgaver, § 85 opgaver for borgere over 30 år og § 99-opgaver. Teamets medarbejdere venter utålmodigt på dig, med deres store engagement, deres forskellige faglige perspektiver og deres lyst til at sætte erfaringer og fagligheder i spil for at løse kerneopgaven sammen med dig.

Det er Ballerup Kommunes vision, at teamet på sigt skal arbejde på mere fleksible tidspunkter, så endnu flere borgere, kan bo i egen bolig med støtte, og at indsatserne baserer sig på evidente metoder. Vi er i gang med implementering af Recoveryorienteret Rehabilitering på tværs af afsnittet, ligesom vi skal i gang med prøvehandlinger på IPS-socialpsykiatri, hvor medarbejdere i teamet, skal være samarbejdspartnere for IPS-konsulenter i Team Lønnede Timer.

Teamet arbejder for 

  • At borgerne bliver mere selvhjulpne, så de kan mestre eget liv bedre, og dermed opnå mindre indgribende sociale indsatser på sigt
  • At brobygge til civilsamfundet
  • At alle borgere deltager i meningsgivende fællesskaber.

Dine vigtigste opgaver
Du får som teamleder til opgave først og fremmest at opbygge og udvikle en kultur, hvor ind- og udsyn er en del af fundamentet. Teamet skal dyrke de muligheder den tættere organisatoriske sammenhæng mellem social og beskæftigelse har åbnet op for. Teamet skal samtidig have opmærksomhed på sammenhæng med øvrige afsnit, resten af kommunen og omverdenen.

Opgaverne i Socialpædagogisk Voksenindsats
Stillingen som teamleder i Socialpædagogisk Voksenindsats indebærer først og fremmest, at: 

  • Du vil være leder for ca. 20 medarbejdere
  • Du har ansvar for personale- og driftsledelsen i teamet
  • Du afholder GRUS og 1-1 samtaler med medarbejderne
  • Du har ansvaret for den faglige udvikling af medarbejderne
  • Du leder datadrevent
  • Du sørger for optimal udnyttelse af ressourcerne.

Udgangspunktet fra den politiske Vision 2029 er at ”møde borgeren i øjenhøjde”.
De strategiske pejlemærker er at:

  • Tage udgangspunkt i borgers ressourcer
  • Give alle borgere mulighed for at deltage i et fællesskab
  • Skabe en helhedsorienteret og sammenhængende indsats
  • Være åben og skabe nye løsninger.

 En helt central opgave som teamleder er, at du kan holde fokus på driften, samtidig med at du udvikler organisationen til at skulle tænke på nye måder.

Du forventes at have fokus på kerneopgaven, som er, at borgerne lærer at mestre flere dele af eget liv og samtidig få flest mulige tilknyttet fællesskaber.

Dine kompetencer
Vi lægger vægt på, at den nye teamleder har en række formelle kvalifikationer (uddannelse og erfaringer) samt en række personlige kompetencer at trække på.

Vi håber blandt dine faglige kvalifikationer at finde, at:

  • Du har en relevant ledelsesmæssig erfaring og uddannelse
  • Du har erfaring med implementering af og erfaring i arbejdet med metoder
  • Du har flair for tal og lyst til at arbejde datadrevent
  • Du har relevant erfaring fra socialområdet
  • Du har erfaring med og indgående kendskab til arbejdet i en politisk ledet organisation, gerne fra den kommunale verden
  • Du evner at følge medarbejderne og driftsmålene tæt
  • Du kan lave vagtplaner
  • Du kan se, hvordan vi som ledelse ”spiller den enkelte medarbejder bedre”
  • Du har blik for, at alle borgere kan udvikle sig til at mestre mere af eget liv
  • Du har erfaring i tværfagligt samarbejde.

  Vi håber blandt dine personlige kvalifikationer at finde, at:

  • Du har en tillidsskabende, motiverende og nærværende ledelsesstil
  • Du har en naturlig autoritet og en god personlig udstråling
  • Du har et positivt og anerkendende menneskesyn
  • Du får ledere og medarbejdere til at agere kompetent og engageret
  • Du er autentisk og besidder en ordentlighed
  • Du kommunikerer tydeligt og i et klart sprog
  • Du lægger vægt på en åben og ærlig dialog
  • Du er systematisk og har nemt ved at skabe overblik
  • Du er en holdspiller, der formår at spille dine kolleger bedre.

Hvem er vi
Ballerup Kommune har et godt ry, en sund økonomi og et stærkt fokus på det gode samarbejde med borgere, brugere og virksomheder. Vi er en aktiv deltager i udviklingen af hovedstadsregionen og en kommune med blus på kedlerne med et deraf følgende ambitiøst anlægsbudget. 

Vi er en kommune i vækst – der bliver 20% flere borgere i kommunen de næste 10 år. 

Du kommer til en kommune med tydelige visioner. Kommunalbestyrelsens Vision 2029 sætter fokus på retten til at bidrage og til at være en del af fællesskabet, på samarbejdet med borgere og virksomheder i øjenhøjde og på Ballerup Kommune som et godt sted at leve, bo og arbejde i alle livets faser. Endelig kommer du til en kommune, som har store ambitioner på klimaområdet, som i høj grad vil smitte af på dagligdagen i hele organisationen.

Vi har en god og tillidsfuld relation mellem politikere og administration.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Teamleder Sibel Aslan på telefon 5163 1498. Sibel vil blive din nærmeste kollega.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn

Ansættelsesdatoen er den 1. november eller hurtigst muligt. 

Vi holder samtaler i takt med, at vi modtager ansøgningerne. 

Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling.

Ansøgningsfrist: 24. august 2025. 

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffeattester.

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: Hurtigst muligt eller d. 1 november
Ugentligt timetal: 37
Stillingskategori: Ledelse, Voksne med særlige behov, Øvrige stillinger
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Pædagogisk uddannede ledere
Særlige krav: Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Sibel Arslan
Telefonnummer: 5163 1498
Lokation: Brydehusvej, 12, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478