Socialrådgiver eller Socialformidler til Forebyggelse og Tryghed

Ønsker du et spændende job inden for det kriminalitetsforebyggende område, hvor du i samarbejde med dine engagerede og fagligt dygtige kollegaer er med til at sætte retningen for den kriminalitetsforebyggende indsats. Så er det dig vi mangler til 18+ området i Forebyggelse og Tryghed i Ballerup Kommune.

Vi søger en uddannet socialrådgiver/socialformidler der ønsker at koordinere og udføre helhedsorienterede indsatser for borgere over 18 år, som har været eller er involveret i alvorlig kriminalitet og som også ofte er udfordret af alvorlige og komplekse sociale problemstillinger.

Som koordinerende socialrådgiver/socialformidler på uddannelses- og beskæftigelsesområdet vil du først og fremmest agere central myndighedsperson og have ansvaret for at iværksætte og koordinere resocialiserende indsatser på tværs af sociale, uddannelses- og beskæftigelsesmæssige samt behandlende tiltag. 

Derudover vil du, sammen med dine to andre kollegaer i 18+ teamet, have ansvaret for at koordinere God løsladelse for alle borgere i Ballerup, der ønsker at koordinere handleplan mellem Kriminalforsorgen og kommunen. Du og dine to kollegaer i 18+ teamet vil ligeledes fungere som kommunale nøglepersoner i den nationale EXIT indsats. Herigennem vil du spille en betydelig rolle for rocker-bandemedlemmer, der ønsker en vej ud af miljøet gennem et individuelt tilrettelagt forløb.   

Vores indsatser i Forebyggelse og Tryghed tager altid udgangspunkt i borgerens egne ressourcer, ønsker og interesser. Vi tror på at vi gennem skræddersyede indsatser kan styrke borgerens motivation og evner, således at de får muligheden for at leve en kriminalitetsfri tilværelse med tilknytning til uddannelses- og arbejdsmarkedet. Indsatserne kræver stort set altid et tværfagligt samt tværsektorielt samarbejde og du vil derfor skulle samarbejde med flere interne samt eksterne aktører. Vi samarbejder med andre dele af Ballerup Kommune herunder boligkontor, misbrugsbehandling og ydelsesservice. Derudover eksternt med arbejdsgivere, uddannelsesinstitutioner, gældsrådgivning, politi, kriminalforsorg, psykiatri m.fl.   

Du skal have mod på at udvide myndighedsopgaven, når opgaven kalder på det. Meningsfulde indsatser kræver ofte alternative løsninger og vi søger derfor en der har evnerne til at tilrettelægge indsatsen således, at det skaber de bedste forudsætninger for borgerens mulighed for leve et kriminalitetsfrit liv med uddannelse eller arbejde.  

Dine vigtigste opgaver   

  • Koordinering af specialiserede helhedsorienterede indsatser.
  • Hyppige borgersamtaler med et uddannelses- eller jobrettet fokus.
  • Konflikt- og vredeshåndtering.
  • Arbejde tværfagligt samt tværsektorielt med de borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation – og for at inddrage relevante samarbejdspartnere.
  • Skriftlig dokumentation og evaluering af indsatsen.
  • Udvikling af indsatser og metoder der kan forebygge recidiverende kriminalitet.

Dine kompetencer          

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
  • Du har erfaring i at arbejde uddannelses- og beskæftigelsesrettet med borgere med komplekse sociale problematikker.
  • Du har erfaring med og kendskab til kriminalpræventivt arbejde.
  • Du har erfaring i samarbejdet med borgere som har været involveret i organiseret og alvorlig kriminalitet.
  • Du har evnen til at organisere, strukturere og planlægge opgaverne systematisk og kan arbejde tværfagligt og tværsektorielt.
  • Du har gode relationelle og tillidsskabende kompetencer.
  • Du har erfaring med at anvende fagsystemerne FASIT, VITAS og SBSYS.

Det får du hos os              

  • Et spændende og udfordrende job.
  • Engagerede og dygtige kolleger.
  • En arbejdsplads hvor vidensdeling, udvikling og evaluering har høj prioritet.
  • En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor.
  • Løbende systematisk sagsgennemgang med teamleder eller fagkonsulent.
  • En arbejdstid på 37 timer ugentlig med flekstidsordning.

Hvem er vi
Du bliver en del af Center for Social og Arbejdsmarked, hvor du refererer til teamleder for Forebyggelse og Tryghed.  Afsnittet dækker bl.a. Borgerservice, Ydelser, Pension, Sygedagpenge og CPR og Kontrol. Afsnittet består af en afsnitsleder, fire teamledere, en jurist, to fagkonsulenter og ca. 80 medarbejdere.

Vi er en afdeling med høj faglighed og fokus på fortsat udvikling af vores kerneopgave. Vi trives med en travl hverdag. Vi lægger vægt på at sikre et arbejdsmiljø, hvor vi udvikler os fagligt og personligt i samspil med hinanden.

Vi arbejder i storrumskontor med aktivitetsbaseret indretning og clean desk princip. 

Du bliver en del af et engageret og ambitiøst center, hvor du kan forvente kollegial og ledelsesmæssig sparring og støtte. Stillingen lægger op til, at du er god til at arbejde på tværs og udvikler indsatser og tilbud til gavn for fælles borgere og virksomheder. 

I Ballerup Kommune arbejder vi målrettet efter at indfri ambitionerne i Vision 2029, vores fælles beskæftigelsesstrategi og den netop vedtagne Erhvervs- og vækstpolitik.

Teamet består af myndighedsrådgivere for den kriminalitetsforebyggende og resocialiserende indsats for borgere over 18 år. På baggrund af beskæftigelseslovgivning og tværfagligt samarbejde med interne og eksterne partnere, tilbydes borgere, der ønsker en resocialiserende indsats med fokus på arbejde og uddannelse som endemål, meningsfulde forløb. Derudover sikres at retten til hjælp følges af pligten til at yde. 

Samt SSP, som er en netværksarbejdsmetode, hvor man løser opgaver lokalt og samarbejder med de unge, deres forældre og lokale og centrale aktører om tiltag, der kan forebygge og i mange tilfælde bryde børn og unges risikoadfærd i skolen, fritidslivet og i lokalområderne. SSP består af tre SSP-konsulenter.

I teamet er der også ansat en mentor der støtter den enkelte borgere med sparring og coaching, Nada behandling mv. for at borgeren får øje på egne ressourcer og opnår nye indsigter i eget liv. 

Teamet har ligeledes en virksomhedskonsulent, der er virksomhedsopsøgende og hjælper med at formidle job til virksomheder der ønsker at tage borgere med pletter på straffeattesten.

Ligeledes er der en medarbejder i teamet der arbejder med fritidsjob og samarbejde omkring tryghed i boligforeninger, i tæt samarbejde med ejendomsfunktionærer, samt en medarbejder der har fokus på indbrudssikring, digital kriminalitet og tæt samarbejde med erhvervsliv i bybilledet.

Sidst men ikke mindst består teamet også af tre kriminalitetsforbyggende myndighedsrådgivere til unge u.18 år, som arbejder målrettet efter serviceloven med at understøtte de unge, som er i eller på kanten af en kriminel løbebane. Alt foregår i en tæt dialog med de unge og deres familier og der tages udgangspunkt i deres ønsker og behov, så der i fællesskab skabes de bedste forudsætninger for at den unge udvikler sig positivt. 

Vil du vide mere              
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Linda Liebst Nielsen på telefon 2360 2358, Linda Bjergvang på telefon 5121 1973 eller Tanja Fritzen på telefon 2516 9403.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er hurtigst muligt. 

Vi holder samtaler i takt med, at vi modtager ansøgningerne.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at man kan sikkerhedsgodkendes samt at godkendelsen opretholdes under hele ansættelsen.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer og er en fast stilling.

Ansøgningsfrist: den 10. oktober 2025.

Vil tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffe- og børneattester.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: Hurtigst muligt
Ugentligt timetal: 37
Stillingskategori: Administration & Sagsbehandling
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Socialrådgivere - socialformidlere, KL
Særlige krav: Børne- og Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Linda Liebst Nielsen
Telefonnummer: 2360 2358
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup, Denmark
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478