Sagsbehandler til Ydelser

Vi er på udkig efter en ny kollega og sparringsmakker.

Vil du derfor være en del af et team, hvor der er højt til loftet, let til grin samt et godt og støttende kollega-fællesskab og arbejdsmiljø? 

Vi er inspirerende (mener vi selv), nytænkende, ambitiøse og kan tilbyde et stærkt fagligt miljø med engagerede og hjælpsomme kollegaer. 

Lovgivningen på området er kompleks, og en stor del af jobbet indebærer derfor også, at du dagligt skal vejlede borgere om muligheder og begrænsninger ud fra en helhedsorienteret, socialfaglig tilgang. Stillingen balancerer således mellem en myndigheds- og en servicefunktion, og vi lægger vægt på at borgerne oplever kvalitet og høj faglighed i deres møde med os.

Arbejdet med ydelser bliver betegnet som en vigtig samfunds kritisk funktion. Det er med stolthed, vi er med til at sikre, at den rigtige ydelse udbetales til den rigtige borger på det rigtige tidspunkt.   

Vi arbejder målrettet på at skabe resultater og vi stræber hele tiden efter at udvikle os i takt med at samfundet ændrer sig og nye lov/reformer kommer til og skal implementeres. 

Vi samarbejder på tværs i vores center og organisation med en helhedsorienteret indsats for den enkelte borger.

Dine vigtigste opgaver

  • At sikre at borgerne modtager den rette ydelse til tiden og med den rette faglige begrundelse.
  • Behandle ansøgninger og træffe afgørelser om forsørgelses- og enkeltydelser med udgangspunkt i gældende lovgivning om kontanthjælp og enkeltydelser efter lov om aktiv socialpolitik § 16 og §81, §82, §83 og §85.
  • Løbende sagsbehandling i bla. KY af opgaver som opfølgning på, at borgerne får den korrekte ydelse såsom partshøringer og sanktioner.
  • At have for øje, at borgeren er med og en del af processen.
  • Telefonbetjening.

Dine kompetencer

  • Du kan arbejde systematisk, er nysgerrig, bevarer overblikket og ser tværgående sammenhænge.
  • Særligt et blik med fokus på udvikling af IT understøttelse /digitalisering.
  • Du er professionel og respektfuld i kontakten til borgerne.
  • Du vil tage aktiv del i den løbende udvikling.
  • Du har relevant uddannelse.
  • Du har arbejdet med Lov om aktiv socialpolitik og kan navigere i lovgivningen.
  • Du har gå-på-mod, er opsøgende, proaktiv og udadvendt.
  • Du er en udpræget holdspiller med gode samarbejdsevner, som kommer i spil i teamet og i relationen til vores mange samarbejdspartnere.
  • Du har let til smil, også når hverdagen er travl, og der opstår en vanskelig situation.

Det får du hos os

  • Du får frihed under ansvar, hvor du gennem en engageret indsats får mulighed for at præge din egen såvel som områdets udvikling.
  • Din oplæring vil blive tilpasset din erfaring afhængigt af din profil.
  • Du vil komme til at indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger, men også med den øvrige organisation i et tværgående samarbejde med fokus på sammenhængende borgerforløb. Vi er sammen om hele borgerens sag.
  • I teamet har vi mulighed for løbende sparring med hinanden, på tværs af fagområder, med vores juridiske konsulent, fagkonsulent og leder.

Hvem er vi
Vi er organisatorisk placeret i afsnit for Borgerservice, Ydelser og Forebyggelse, som er en del af Center for Social og Arbejdsmarked i Ballerup Kommune. Vi har direkte reference til teamleder Michelle Jeppesen. 

Du bliver en del af et ydelsesteam med 14 engagerede kolleger. Vi lægger vægt på et stærkt fagligt miljø med daglig sparring i en uhøjtidelig tone – det skal være sjovt at gå på arbejde.  Du får en spændende og udfordrende fuldtidsstilling med alsidige opgaver. 

Ydelser består ud over Ydelser, af Sygedagpenge og Pension.

Vil du vide mere
Hvis du vil høre mere eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte fagkonsulent Sanne Clausen på telefon 2173 2854 eller teamleder Michelle Jeppesen på telefon 3052 8375.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsestidspunkt er den 1. december 2025 eller hurtigst muligt.

Vi holder ansættelsessamtaler torsdag den 23. oktober 2025.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer og er en fast stilling.

Ansøgningsfrist: den 17. oktober 2025.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffeattest.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 01-12-2025
Ugentligt timetal: 37
Stillingskategori: Administration & Sagsbehandling
Stillingstype: Fastansættelse
Overenskomst: Kontor- og it-personale
Særlige krav: Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Sanne Clausen
Telefonnummer: 2173 2854
Lokation: Hold-An Vej, 7, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478