Projektmedarbejder til projektet: ”Nye veje til ryge- og nikotinstop for børn og unge i Gentofte, Ballerup, Rudersdal og Gladsaxe kommuner”

Brænder du for at hjælpe unge, der gerne vil blive røg- og nikotinfri? Er du god til at skabe relationer, kommunikere og koordinere? Så er det måske dig, vi søger. 

De fire kommuner Gentofte, Ballerup, Rudersdal og Gladsaxe har fået midler fra Sundhedsstyrelsen til et 3-årigt projekt, der skal udvikle ryge- og nikotinstoptilbud til børn og unge. I projektet er der fokus på at styrke rekruttering til og udvikling af stoptilbud, der er attraktive og let tilgængelige for børn og unge på tværs af kommunegrænser. Målgruppen er børn og unge mellem 15-25 år. 

I løbet af projektet vil vi udvikle og udbyde forskellige typer stoptilbud til de unge på forskellige typer lokationer fx på ungdomsuddannelser, i sportsforeninger og andre arenaer hvor de unge er. Desuden vil der være fokus på kompetenceudvikling af frontmedarbejdere, som er i kontakt med de unge, ungeinddragelse, et SOME-spor og et forældrespor hvor vi bl.a. skal udvikle en podcast.

Dine vigtigste opgaver

  • Du vil indgå i en projektgruppe med en projektleder og en anden kollega som også er projektmedarbejder samt sundhedsfaglige kollegaer fra de andre kommuner 
  • En af de vigtigste opgaver er at udvikle og afholde forskellige ryge- og nikotinstopforløb for unge med forskelligt indhold og på relevante lokationer hvor de unge allerede har deres gang
  • Koordinering, registrering og evaluering af tilbud 
  • Indgå i udviklingsopgaver, møder og events
  • Samarbejde på tværs med kollegaer, samarbejdspartnere – både interne og eksterne.

Dine kompetencer

  • Du har gerne en sundhedsfaglig uddannelse som fx ergoterapeut, diplom i ernæring og sundhed, sygeplejerske
  • Du er gerne uddannet rygestoprådgiver og har erfaring med at afholde gruppeforløb eller arbejde med ryge- og nikotinstop – gerne for målgruppen unge
  • Du har viden om tobak- og nikotinområdet
  • Du har erfaring med at arbejde projektbaseret og trives med det skiftende fokus som projekter ofte indebærer.
  • Du er god til at motivere, tale med mange forskellige mennesker og har en positiv tilgang til opgaveløsningen
  • Du er god til at samarbejde, koordinere og ikke bleg for at have flere kasketter på i dit arbejdsliv
  • Du er åben, nysgerrig, udadvendt og engageret i arbejdet
  • Du er fleksibel og har kørekort, da der vil være en del transport mellem de fire kommuner og ud til de miljøer som de unge færdes i.

Det får du hos os 

  • At indgå i et udviklingsorienteret team med engagerede kolleger, som værdsætter samarbejde, godt arbejdsklima, godt humør og en uformel omgangstone
  • Du vil være med til at udvikle projektet og kan sætte dit præg på opgaveløsningen
  • Du vil indgå i et velorganiseret tværkommunalt samarbejde på tværs af de fire projektkommuner, med rig mulighed for at arbejde tværfagligt
  • Mulighed for hjemmearbejde og fleksibel arbejdstid.

Hvem er vi
Stillingen er organisatorisk placeret i Ballerup kommune og du vil være den af de to projektmedarbejdere der primært er ansvarlig for Ballerup og Gladsaxe kommune, i tæt samarbejde med projektlederen.

Du må forvente også at være til stede i de to andre kommuner. Dette vil blive aftalt og koordineret i samarbejde med projektlederen.

Der kan forekomme aften og/eller weekendarbejde.

Vil du vide mere
Hvis du er blevet nysgerrig på os og vores ambitioner eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektleder Kristine Lindemark på tlf.:  2116 1372.  

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Stillingen er på 32 timer ugentligt og med start den 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt herefter. 

Stillingen er tidsbegrænset og løber frem til den 31. december 2027. 

Ansættelsessamtaler foregår d. 17. september, 2025.

Ansøgningsfristen: 10. september 2025. 

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffe- og børneattester.

Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid. Læs mere her.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

 

 

 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Tiltrædelse: 1. oktober 2025
Ugentligt timetal: 32
Stillingskategori: Administration & Sagsbehandling, Børn & Unge, Sundhed, Øvrige stillinger
Stillingstype: Tidsbegrænset
Særlige krav: Børne- og Straffeattest bliver indhentet
Kontaktperson:
Kristine Lindemark
Telefonnummer: 2116 1372
Lokation: Gl Rådhusvej, 13, 2750, Ballerup
BALLERUP KOMMUNE

Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Tlf.: 4477 2000
Fax: 4477 2730

CVR-nr.: 58271713
Giro-nr.: 3000478